TBogg

Yeah. This is surprising…

Radio station drops CBS News over Guard flap

A news-talk radio station in southeastern Virginia has dumped CBS News because of listener outrage over Dan Rather’s “60 Minutes” report questioning President Bush’s National Guard service.

WNIS switched Thursday to ABC News.

“We had so much outcry from our listeners. They were calling and complaining and saying they wouldn’t listen to a CBS newscast anymore,” said Lisa Sinclair, general manager of Sinclair Communications, which owns WNIS and four other stations in the Norfolk area, home to the world’s largest naval base.

“This is a conservative market, and people felt that CBS was exhibiting a great deal of liberal bias and lost credibility with this situation,” Sinclair said, referring to the Sept. 8 story.

Hmmmm. Sinclair Communications wouldn’t have any relationship to Sinclair Broadcasting, would it?:

Tonight, ABC’s “Nightline” will pay tribute to U.S. troops killed in Iraq by airing a 40 minute special – the names of the fallen will be read by anchor Ted Koppel as their photographs appear on screen. But Sinclair Broadcast Group – the country’s largest owner of TV stations – will not allow its ABC affiliates to air the show. In a statement, Sinclair claims the special “appears to be motivated by a political agenda designed to undermine the efforts of the United States in Iraq.” While Sinclair claims it is pre-empting Nightline because it is an attempt to “influence public opinion,” the record shows that Sinclair media has repeatedly leveraged its control over the airwaves to manipulate public opinion in favor of President Bush’s right-wing agenda.

SINCLAIR REQUIRES JOURNALISTS TO READ PRO-BUSH STATEMENTS: In September 2001, Sinclair Broadcasting required its affiliates to air messages “conveying full support” for the Bush administration. At a Baltimore affiliate, WBFF “officials required news and sports anchors, even a weather forecaster, to read the messages, “which included statements such as “[the station] wants you to know that we stand 100% behind our President.” Several WBFF staffers objected on the grounds that reading the statements would “erode their reputations as objective journalists” because it made them appear to be “endorsing specific government actions.”

SINCLAIR REFUSES TO AIR AD HIGHLIGHTING 2003 BUSH ERROR: In July 2003, Sinclair Broadcasting refused to allow WMSN TV – its FOX affiliate in Madison, WI – to air a DNC advertisement that featured a clip of President Bush making the false claim “Saddam Hussein recently sought significant quantities of uranium from Africa” in his 2003 State of the Union Address. Three other Madison stations, including ABC, NBC and CBS, readily agreed to air the ad. The Madison CBS affiliate, WISC, said the advertisement was “no worse than any other political ad.”

SINCLAIR PRODUCES CENTRALIZED RIGHT-WING CONTENT FOR ‘LOCAL STATIONS’: In a controversial business practice, Sinclair Broadcasting has fired much of the staff for the local affiliates it owns, instead producing content for its local stations from a central facility outside Baltimore which it then airs on “local” news broadcasts. The centralized content features nightly commentary by Sinclair corporate communications chief Mark Hyman. Hyman regularly refers to the French as “cheese-eating surrender monkeys,” the so-called liberal media as the “hate-America crowd,” and progressives as “the lonely left” On one recent commentary, Hyman called members of Congress who voted against a recent resolution affirming the righteousness of the Iraq war “unpatriotic politicians who hate our military.” You can see all of Hyman’s commentaries this month HERE. (Read more from American Progress about the problems of media consolidation.)

SINCLAIR AIRS FAKE NEWS BROADCASTS PRODUCED BY BUSH ADMINISTRATION: In March, it was discovered that the Bush Administration was producing “television news stories, written and paid for by the government, which have the appearance of legitimate news segments delivered by independent reporters,” and distributing them to local newscasts as a way of promoting administration policies – including its ill-conceived Medicare prescription drug law. On the broadcasts, a public relations professional named Karen Ryan pretended to be a reporter. Among the stations which aired the administration propaganda as news: WPGH in Pittsburgh “the Sinclair Broadcasting station that fired much of its news staff in favor of feeds from a centralized newsroom in Baltimore.”

SINCLAIR EXECUTIVES MAJOR BUSH CAMPAIGN CONTRIBUTORS: Sinclair executives have contributed more than $16,500 to President Bush since 2000. This year, Sinclair CEO David Smith gave President Bush the maximum $2000 contribution. Before soft money contributions became illegal, Sinclair Broadcasting gave more than $130,000 to the president’s political allies but no money to his opponents

I’m just asking….

Previous post

Next post

TBogg

TBogg

Yeah. Like I would tell you....